Αντικείμενο και Στόχοι

Οι εταίροι του έργου, με πολυετή εμπειρία στις απαιτούμενες επιστημονικές περιοχές, εξασφαλίζουν την επίτευξη των επιμέρους στόχων, που μπορούν να συνοψιστούν ως: 

1. Να γίνει ο επισκέπτης κοινωνός του χώρου που τελούνταν τα Ελευσίνια Μυστήρια, η ιερότερη και πλέον σεβαστή γιορτή της αρχαίας Ελλάδας, με μια ενιαία σύλληψη δράσεων που τα επιμέρους τμήματά της λειτουργούν όπως οι φάσεις της μύησης, ώστε ο αμύητος εισερχόμενος επισκέπτης να εξέλθει μυημένος. 

2. Εντοπισμός των υλικοτεχνικών απαιτήσεων και των προδιαγραφών σχεδίασης και ανάπτυξης του myEleusis και των υποσυστημάτων του, αποσκοπώντας στον μελλοντικό εμπλουτισμό και τη βιωσιμότητά του. 

3. Πειραματική ανάπτυξη του myEleusis που αποτελείται από τα παρακάτω υποσυστήματα: 

a. myEleusis.AR: Εφαρμογή με δυνατότητα λειτουργίας και εκτός του χώρου που βασίζεται σε τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας και έχει ως στόχο την άρση αδυναμίας κατανόησης αποσπασματικών μνημείων. (ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ)

b. myEleusis.VM: Εικονικό μουσείο με στόχο την προβολή του μουσείου μέσω ψηφιακών θεματικών εκθέσεων με δυναμικό περιεχόμενο. (ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ)

c. myEleusis.Web: Εμπλουτισμός της διαδικτυακής παρουσίας του χώρου με ενσωμάτωση των ψηφιακών πόρων (3D/2D αντίγραφα, αφηγήσεις) που θα δημιουργηθούν. (ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ)

d. myEleusis.Map: Διαδραστικός ψηφιακός χάρτης για την κατανόηση της χωροδιάταξης και παροχή πληροφορίας μέσω αφήγησης για τα διάσπαρτα μνημεία στη σύγχρονη Ελευσίνα, προσβάσιμος διαδικτυακά από απομακρυσμένο ή με δυσκολίες πρόσβασης κοινό. Χρήση κατά την επίσκεψη φορητών συσκευών στον αρχαιολογικό (εξωτερικό) χώρο. (ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ)

e. myEleusis.Repo: Αποθετήριο ψηφιακών πόρων. Χρήση πριν και μετά από την επίσκεψη: παροχή μιας εμπειρίας που να λειτουργεί ως πρόσκληση επίσκεψης στον χώρο και ως εργαλείο εμπέδωσης. (ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ)

f. myEleusis.PS: Υιοθέτηση ιστοριοκεντρικής προσέγγισης μέσω εξατομικευμένων διαδραστικών εμπειριών ψηφιακής αφήγησης. Θα αναδεικνύεται το περιεχόμενο με τη χρήση καινοτόμων εργαλείων (π.χ. 3D ήχος) και θα παρουσιάζεται στον χρήστη κατά απαίτηση ή αυτόματα μέσω τεχνολογιών εντοπισμού θέσης. (ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ)

g. myEleusis.GA: Παιγνιώδεις δραστηριότητες για κινητές συσκευές που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτόνομα, αλλά και να ενσωματωθούν στις εμπειρίες του myEleusis.PS. Χρήση κατά την επίσκεψη υποσυστημάτων στον (εσωτερικό) χώρο του μουσείου. (GAMIFICATION)

h. myEleusis.SG: Εκπαιδευτική εφαρμογή βασισμένη σε τεχνολογίες σοβαρών παιγνίων με στόχο την κατανόηση του πολιτιστικού αποθέματος. (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ) 

4. Μεταφορά τεχνογνωσίας στην ΕΦΑΔA και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για τη διαχρονική αξιοποίηση και επέκταση των συστημάτων (εμπλουτισμός εκθεμάτων, αύξηση δυναμικής με νέες αφηγήσεις). Με το myEleusis ο επισκέπτης θα γνωρίζει την ιστορία, τη μυθολογία και τα δρώμενα της αρχαίας Ελευσίνας. Για τον σκοπό αυτό προβλέπεται συνδυασμός καινοτόμων τεχνολογιών με κατάλληλα σχεδιασμένα ιστορικο-κεντρικά σενάρια ξενάγησης που θα λαμβάνουν υπόψη την προσαρμογή του υλικού για προκαθορισμένες ομάδες.

Τέλος, με τους νέους πιο ελκυστικούς τρόπους προβολής στο σύγχρονο κοινό, το έργο θα συμβάλει στην αειφόρο και βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.